יצירת קשר עם חברת בניית אתרים צור קשר

 077-7644819
חייגו או השאירו הודעתכם

 
חדשות בניית אתרים אחרונות פוסטים אחרונים
16/06/2024 14:05
כדאי להכיר את כלי העזר השונים שגוגל מציעים. אם יש לך אתר או חנות וירטואלית, כלי גוגל יכולים לעזור לך...
10/06/2024 18:09
מדריך זה בוחן את ההיבטים הקריטיים של רכישת חנות וירטואלית מבוססת, ומבטיח מעבר מוצלח והמשך צמיחה של ה...
08/05/2024 19:16
המדריך המלא להקמת חנות באינטרנט עם מכירות בכל העולם. החל משלב בניית החנות האינטרנטית והמשך בבחירת המ...

הכוח של בלוק שאלות נפוצות, סכמת FAQ - מדריך יצירה והטמעה מקיף לאתר

  1. דף הבית
  2. חדשות בנייה ושיווק אתרים
  3. הכוח של בלוק שאלות נפוצות, סכמת FAQ - מדריך יצירה והטמעה מקיף לאתר
05/05/2024 19:45
מהו בלוק שאלות נפוצות, אסטרטגיות היישום שלו, היתרונות שהוא מציע, תרומתו לקידום אתרים, איך מטמיעים סכמת FAQ לאתר אינטרנט או חנות וירטואלית וטיפים חיוניים למיטוב יעילותו.
בלוק שאלות ותשובות בחנות אינטרנטית או אתר אינטרנט

מהן שאלות נפוצות FAQ באתרי אינטרנט?

בנוף העצום של מסחר מקוון והפצת מידע, ובעולם בו כולם רוצים תשובות מהירות כאן ועכשיו, בהירות ונגישות חשובות ביותר. כאשר עסקים שואפים למשוך את הקהל שלהם ביעילות ולספק חוויות חלקות ומהירות, בלוק ה-FAQ (שאלות נפוצות) מופיע ככלי מרכזי.

FAQ, ראשי תיבות של Frequently Asked Questions, הוא אוסף של שאלות נפוצות שבדרך כלל נשאלות על נושא מסויים והתשובות שלהן. השאלות הנפוצות מהוות מאגר מרכזי של מידע בצורה מתומצת ונגישה באתר האינטרנט או החנות האינטרנטית.

על פי מחקר בתעשייה, אתרים עם קטעי שאלות נפוצות מותאמים היטב חווים הפחתה של 20% בכרטיסי תמיכת לקוחות ועלייה של 25% במעורבות המשתמשים.

ישנם שני אופנים נפוצים להצגת שאלות נפוצות:

  1. שאלות נפוצות של עמוד בודד - עמוד שלם עם שאלות ותשובות בנושא מסויים. נהוג שכל השאלות והתשובות מוצגות בו זמנית באופן פתוח, ללא כל צורך בהקלקות מיותרות.
  2. בלוק שאלות נפוצות בעמוד תוכן / מוצר - רשימה של שאלות בתחתית עמוד העוסק בנושא מסויים, כגון עמוד מוצר או עמוד מאמר. התשובות לשאלות מוסתרות, כאשר הקלקה על שאלה כלשהי פותחת את הטקסט עם התשובה הרלוונטית מיד מתחת לשאלה.

קיימות שתי אפשרויות לתוכן המוצג בשאלות הנפוצות:

  1. שאלות נפוצות מבוססות טקסט - הן השאלות והן התשובות מורכבות מטקסט בלבד.
  2. שאלות נפוצות מבוססות מולטימדיה - השאלות מורכבות מטקסט בלבד ואילו התשובות לשאלות יכולות לכלול טקסט, תמונות, סרטונים ואלמנטים אינטראקטיביים נוספים להגברת מעורבות הגולשים.

הטמעת בלוקים של שאלות נפוצות

קיימות שלוש דרכים להטמעה של בלוק שאלות נפוצות באתרי אינטרנט. הדרך תלויה בפלטפורמה בה בנוי האתר. אלו הדרכים:

  1. הטמעת HTML/CSS ידנית - ניתן לשלב בלוק של שאלות נפוצות ישירות בקוד האתר באמצעות HTML ו-CSS.
  2. מנגנון מובנה בפלטפורמה - פלטפורמות כמו WordPress, Wix, Shopify או מיזם גרופ, מציעות תוספים או תכונות מובנות ליצירה וניהול של קטעי שאלות נפוצות בדף הבית, במאמרים, בדפי מוצר ועוד.
  3. תוספים/הרחבות ייעודיים לשאלות נפוצות - כלי צד שלישי שונים מספקים פתרונות מיוחדים ליצירה והתאמה אישית של בלוקי שאלות נפוצות בקלות. ברוב המקרים, כלים אלו מייצרים את קטע הקוד של השאלות הנפוצות, אך לאחר מכן בעל האתר נדרש להטמיע את קטע הקוד הזה ישירות ב-HTML של האתר שלו (כפי המצויין בדרך מספר 1 לעיל).

איך להטמיע סכמת FAQ בפורמט HTML ובפורמט JSON-LD לפי schema.org

הבלוקים של השאלות הנפוצות נועדו הן לקריאת הגולשים והן לסריקה על ידי כלים שונים ובראשם מנועי החיפוש. לכן, נמליץ להטמיע את השאלות הנפוצות ב-2 פורמטים:

  1. שאלות נפוצות בפורמט HTML - פורמט HTML מוצג ישירות בדפדפן, נקרא על ידי הגולשים והוא חלק אינטגרלי מניראות האתר.
  2. שאלות נפוצות בפורמט JSON-LD - פורמט שאינו מוצג בדפדפן, אבל נסרק על ידי כלי סריקה שונים שמאתרים תוספים מועשרים בעמוד. בראש הכלים האלו נמצאים מנועי החיפוש.

נראה דוגמה למקטע FAQ בפורמט HTML:

<div class="faq-block">
  <div class="question">Question 1</div>
  <div class="answer">Answer 1</div>
  <!-- Repeat for additional questions and answers -->
</div>

ניתן להוסיף טיפול בפתיחה וסגירה של השאלות באמצעות קוד JavaScript ועיצוב ב-CSS.

 

נראה דוגמה למקטע FAQ בפורמט JSON-LD:

<script type="application/ld+json">
{
  "@context": "https://schema.org",
  "@type": "FAQPage",
  "mainEntity": [{
    "@type": "Question",
    "name": "Question 1",
    "acceptedAnswer": {
      "@type": "Answer",
      "text": "Answer 1"
    }
  },
  {
    "@type": "Question",
    "name": "Question 2",
    "acceptedAnswer": {
      "@type": "Answer",
      "text": "Answer 2"
    }
  }]
}
</script>

בקטע קוד זה, השתמשנו במבנה schema.org. מדובר על מבנה סטנדרטי להצגת נתונים, דבר שמקל על הכלים השונים (כגון מנוע החיפוש גוגל) לפרש ולהבין את הנתונים.

יתרונות שימוש בסכמת שאלות נפוצות

הטמעה של שאלות נפוצות באתר מביאה עימה יתרונות רבים. להלן חלק מהם:

  1. חווית משתמש UX/UI משופרת - בלוק שאלות נפוצות מקל את החשיפה של הגולשים למידע שחשוב להם, מציע פתרונות מהירים לשאילתות נפוצות ומפחית את ההסתמכות על ערוצי תמיכת לקוחות.
  2. שיעורי המרה מוגברים - על ידי התייחסות לדאגות של לקוחות פוטנציאליים ובניית אמון באמצעות תגובות אינפורמטיביות, בלוק שאלות נפוצות תורם לשיעורי המרה גבוהים יותר ולצמצום נטישת העגלה.
  3. יעילות זמן ועלות - ניהול יעיל של פניות לקוחות עם בלוקים של שאלות נפוצות מפחית את עומס העבודה על צוותי התמיכה. כך מתקבל חיסכון בעלויות ושיפור של היעילות התפעולית.
  4. מקור משיכה נוסף ממנועי החיפוש - שאלות נפוצות מספקות הזדמנויות לשלב מילות מפתח ממוקדות, דבר שמגדיל את הסבירות להופעה בתוצאות חיפוש של ביטויים רלוונטיים עם מבנה תוצאה רגיל או כזה הכולל תוספים מובלטים (Featured Snippets).
  5. הקטנת שיעורי היציאה - מעורבות משתמשים עם תוכן שאלות נפוצות מקיף מפחית את שיעורי היציאה מדף הכניסה (Bounce Rates), מסמן למנועי חיפוש על הרלוונטיות והסמכות של האתר, ומשפיע בעקיפין על דירוג SEO.
  6. שיפור הנגישות של האתר - בלוק שאלות נפוצות ממלא תפקיד מכריע בהבטחת נגישות למשתמשים עם מוגבלויות. מתן תשובות ברורות ותמציתיות לשאלות נפוצות מבטיח שכל המבקרים יכולים לנווט ולהבין את האתר בצורה יעילה.

כל היתרונות הללו תורמים משמעותית לשיפור הקידום האורגני של האתר ושל הדפים בהם מוטמעים בלוקים של שאלות נפוצות.

טיפים להטמעה אפקטיבית של בלוק FAQ

להלן כמה טיפים שיעזרו לכם לעבוד ולנהל בלוקים של שאלות ותשובות:

  • מחקר שאלות נפוצות - ערוך מחקר יסודי לזיהוי השאלות הנפוצות בתחום הרלוונטי, תוך שילוב תובנות ממשוב לקוחות ופניות תמיכה.
  • ארגון ומבנה - סווג שאלות נפוצות באופן הגיוני והצג אותן בפורמט מובנה לניווט והבנה קלים.
  • עידכונים שוטפים - הישאר פרואקטיבי על ידי עדכון תוכן השאלות הנפוצות מעת לעת, כדי לשקף שינויים במוצרים/בשירותים, טיפול בשאילתות חדשות ושיפור שביעות רצון המשתמשים.
  • בולטות - מומלץ להבליט את בלוק השאלות הנפוצות, כדי שהגולשים לא יפספסו אותו ויעזרו בו.
  • שיקולי עיצוב - מומלץ לקחת בחשבון שיקולי עיצוב, ובפרט לוודא שבלוקים של שאלות נפוצות משתלבים בצורה חלקה עם האסתטיקה של האתר ושומרים על עקביות במעבר בין מכשירים שונים.
  • הטמעה תיקנית - מומלץ לבדוק שבלוק השאלות הנפוצות שמוטמע מזוהה בצורה תקינה על ידי Rich Results Test של הכלי Google Search Console.
  • מהירות הטעינה - מומלץ לבדוק שהטמעת בלוק השאלות הנפוצות לא פגעה במהירות הטעינה של העמוד על ידי הכלי PageSpeed Insights של גוגל.
  • ואלידציה לפי W3C - מומלץ לבדוק שהטמעת בלוק השאלות הנפוצות לא פגעה בוואלידציה לפי W3C, באמצעות הכלי The W3C Markup Validation Service.
  • איתור על ידי גוגל - מומלץ לוודא שכל הבלוקים של השאלות הנפוצות מזוהים בתפריט FAQ בכלי Google Search Console.

רעיונות נוספים לשדרוג בלוק ה-FAQ

עבור עסקים המכוונים לקהל גלובלי, תרגום תוכן השאלות הנפוצות למספר שפות הוא חיוני. הטמעת בלוקי שאלות נפוצות רב לשוניות מאפשרת תקשורת חלקה עם לקוחות בינלאומיים, מטפחת אמון ומאפשרת מעורבות על פני רקע לשוני מגוון.

שילוב תוכן שנוצר על ידי משתמשים, כגון ביקורות לקוחות ופורומים קהילתיים, בתוך בלוקים של שאלות נפוצות, משפר את האותנטיות ומעשיר את חווית המשתמש הכוללת. על ידי הצגת חוויות ותובנות מהחיים האמיתיים, תוכן שנוצר על ידי משתמשים מוסיף אמינות ועוזר להתמודד עם חששות ייחודיים של לקוחות.

שאלות נפוצות FAQ - לסיכום

בלוקים של שאלות נפוצות משמשים כנכס חיוני לאתרים וחנויות באינטרנט, משפרים את חווית המשתמש, מגבירים את שיעורי ההמרה ותורמים למאמצי הקידום האורגני. על ידי יישום שיטות עבודה מומלצות ועדכון קבוע של תוכן השאלות והתשובות, תוכל לרתום את מלוא הפוטנציאל של בלוקים של שאלות נפוצות להנעת צמיחה ושביעות רצון לקוחות.

בימינו, הפלטפורמות השונות כוללות מנגנונים המאפשרים להטמיע שאלות נפוצות בעמודים השונים בקלות. נמליץ מאוד להשתמש במנגנונים אלו. בהשקעה קטנה תתקבל תרומה גדולה לאתר ולעסק.

מהי המטרה של מדור שאלות נפוצות באתר?
מדור שאלות נפוצות משמש כמשאב מרכזי, כדי לספק תשובות מהירות לשאלות נפוצות ולהתייחס לפניות משתמשים לגבי מוצרים, שירותים, מדיניות ועוד.
כיצד ניתן להפיק תועלת משימוש במדור שאלות נפוצות באתר האינטרנט שלי?
על ידי הטמעת מדור שאלות נפוצות, ניתן לשפר את חווית המשתמש, להפחית פניות לתמיכת לקוחות, להגביר את שיעורי ההמרה, לשפר את ביצועי SEO וליצור אמינות ואמון עם הקהל של האתר.
איזה סוג של שאלות עלי לכלול בבלוק השאלות הנפוצות שלי?
כשמו כן הוא. כלול שאלות נפוצות של לקוחות, חששות ונקודות כאב שעשויות להיות ללקוחות שלך. בחנות אינטרנטית לדוגמה, בהתאם לעמוד בו מופיעות השאלות, התייחס לשאלות על המוצרים, השירותים, תהליך ההזמנה, המשלוח, ההחזרות, האחריות ונושאים רלוונטיים אחרים.
כיצד עלי לארגן ולבנות את בלוק השאלות הנפוצות שלי עבור שימושיות מיטבית?
ארגן את בלוק השאלות הנפוצות שלך בקטגוריות או נושאים, כדי להקל על המשתמשים לנווט ולמצוא מידע רלוונטי במהירות. השתמש בכותרות וכותרות משנה ברורות, ושקול ליישם קטעים מתקפלים לשאלות נפוצות ארוכות יותר, כדי למנוע מהצפה של משתמשים במידע רב מידי בבת אחת.
באיזו תדירות עליי לעדכן את בלוק השאלות הנפוצות שלי?
סקור ועדכן באופן קבוע את סעיף השאלות הנפוצות שלך, כדי לשקף כל שינוי במוצרים, בשירותים, במדיניות שלך או בשאלות נפוצות מלקוחות. שאף לשמור על התוכן מדויק, רלוונטי ועדכני, במטרה להבטיח את יעילותו.
האם אני יכול לכלול תוכן מולטימדיה, כגון סרטונים או תמונות, בחלק השאלות הנפוצות שלי?
כן, שילוב של תוכן מולטימדיה, כמו סרטונים, תמונות או אינפוגרפיקה, יכול לשפר את האפקטיביות של קטע השאלות הנפוצות שלך על ידי מתן הדגמות חזותיות או הסברים שיסייעו להשלים את התשובות המבוססות על טקסט.
האם הוספת סימון schema.org למדור השאלות הנפוצות שלי תשפר את הנראות שלו בתוצאות של מנועי החיפוש?
כן, יישום סימון schema.org, כגון סכימת FAQPage, יכול לעזור למנועי החיפוש להבין טוב יותר את המבנה והתוכן של מדור השאלות הנפוצות שלך, דבר שעלול להוביל לנראות משופרת ולהצגת קטעי מידע עשירים בתוצאות החיפוש.
כיצד אוכל לעודד מעורבות של משתמשים בקטע השאלות הנפוצות שלי?
עודד מעורבות משתמשים על ידי הזמנת משתמשים לשלוח את השאלות או המשוב שלהם, מתן אפשרויות למשתמשים לדרג את מועילות התשובות, וקישור למשאבים קשורים או ערוצי תמיכה לסיוע נוסף.
האם ישנן שיטות עבודה מומלצות לכתיבת תשובות נפוצות קצרות ויעילות?
כן, השתדל לשמור על תשובות תמציתיות, תוך מתן מידע מקיף. השתמש בשפה ברורה וממוקדת, הימנע משפה מקצועית גבוהה מדי וכאשר הדבר מתאים ארגן תשובות בצורה הגיונית עם נקודות תבליט או רשימות ממוספרות.
האם אני יכול להשתמש באותו מדור שאלות נפוצות עבור שפות מרובות באתר הרב-לשוני שלי?
כן, תוכל ליצור גרסאות מתורגמות של סעיף השאלות הנפוצות שלך, כדי לתת מענה לקהלי שפות שונות. ודא שכל השאלות הנפוצות המתורגמות שומרות על בהירות, דיוק ועקביות עם התוכן המקורי.
הוספת תגובה
YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: