מאמרים אחרונים מאמרים אחרונים
20/10/2024 20:04
במדריך זה נסקור את חשיבות התכנון של התפריטים בכל בניית חנות וירטואלית מצליחה. תפריט אפקטיבי תורם לני...
20/10/2024 17:22
רוצים לקרוא על היכולות המתקדמות של המערכת שלנו שיעזרו לכם בכל בניית חנות אינטרנטית חדשה? להלן אוסף ה...
20/10/2024 10:38
הקמה של חנות באינטרנט למכירת ציוד רפואה וציוד למרפאות שיניים

מדריך מקיף לתפריטים בחנויות וירטואליות

  1. דף הבית
  2. מרכז ההדרכה של מיזם גרופ
  3. יכולות מתקדמות של המערכת
  4. מדריך מקיף לתפריטים בחנויות וירטואליות
במדריך זה נסקור את חשיבות התכנון של התפריטים בכל בניית חנות וירטואלית מצליחה. תפריט אפקטיבי תורם לניווט קל, להגדלת ההמרות מהאתר, להקטנת אחוזי הנטישה ולשיפור בקידום האתר במנועי החיפוש.
מדריך בניית חנות וירטואלית עם תפריטים חכמים

כל בניית חנות וירטואלית מצליחה צריכה לכלול חשיבה על מבנה תפריטים נכון. התפריטים בחנות וירטואלית חיוניים לחוויית משתמש טובה, פונקציונליות ואופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). תפריט מובנה היטב מסייע למשתמשים למצוא מוצרים במהירות, מקדם קטגוריות מפתח ותומך ב-SEO על ידי כך שהאתר שלך קל יותר לניווט ולאינדקס. מדריך זה יחקור סוגים שונים של תפריטים, כגון פריסות אנכיות ואופקיות, מגה תפריטים ותפריטי המבורגר. כמו כן, נבחן שיטות עבודה מומלצות לארגון קטגוריות, כולל כיצד להוסיף תמונות או מוצרים לתפריט, ונציע טיפים לאופטימיזציה של תפריטים למהירות וקידום אתרים.

תפריטים אנכיים לעומת אופקיים

הבחירה בין תפריט אנכי או אופקי תלויה במבנה האתר שלך, בגודל קטלוג המוצרים ובהעדפות האסתטיות.

  • תפריטים אנכיים - תפריטים אלו ממוקמים לרוב בצד שמאל (באתר באנגלית או בשפה לועזית אחרת) או ימין (באתר בעברית ובערבית) של האתר והם אידיאליים לחנויות עם מספר רב של קטגוריות ותתי קטגוריות. תפריטים אנכיים מציעים יותר מקום לרשימות קטגוריות נרחבות ויכולים להיות שימושיים במיוחד בגרסאות שולחניות של אתרים עם מגוון מוצרים מורכב. הם מאפשרים גלילה ואפשרות הרחבה קלה יותר, דבר שהופך אותם לבחירה מצוינת לעסקים עם מבני מוצר עמוקים או היררכיים, כגון חנויות אלקטרוניקה או חנות לחומרי בניין.
  • תפריטים אופקיים - תפריטים אופקיים נפוצים יותר בעיצוב מסחר אלקטרוני מודרני. הם בדרך כלל ממוקמים בחלק העליון של הדף, מתחת ללוגו או באנר, ומספקים מראה נקי ויעיל. תפריטים אופקיים מתאימים לחנויות עם כמה קטגוריות ברמה העליונה. עם זאת, הם יכולים להיות צפופים אם מוצגות יותר מדי אפשרויות, ולכן הם פועלים בצורה הטובה ביותר בשילוב עם תפריטי משנה או מגה-תפריטים.

טיפ: תפריט אופקי בשילוב עם תפריטי משנה נפתחים יכול להציע את הטוב משני העולמות. על ידי שמירת הקטגוריות העיקריות גלויות תוך הסתרת קטגוריות המשנה הספציפיות יותר, תוכל גם להראות חדשני וגם להפחית את העומס בעיניים.

מגה-תפריטים: אופציה רב-תכליתית

מגה תפריטים הם אפשרות פופולרית יותר ויותר, במיוחד עבור חנויות עם מגוון רחב של מוצרים. מגה-תפריט הוא חלונית נפתחת גדולה שיכולה להציג עמודות מרובות של קישורים, תמונות ואפילו מוצרים.

מתי להשתמש במגה-תפריטים

אם החנות שלך מוכרת מגוון קווי מוצרים או בעלת קטגוריות משנה רבות (למשל, אופנה, מוצרי אלקטרוניקה או חנויות כלבו), מגה-תפריט הוא בחירה מצוינת. הוא מספק דרך להציג קטגוריות, קטגוריות משנה ואפילו תמונות קידום מכירות בפאנל אחד. לדוגמה, חנות אלקטרוניקה עשויה להשתמש במגה-תפריט, כדי לרשום את כל קטגוריות המשנה תחת "טלוויזיות", כגון "טלוויזיות חכמות", "טלוויזיות LED" ו"אביזרי טלוויזיה", הכל בתפריט נפתח אחד.

איך לעצב מגה-תפריט

מומלץ לארגן את המגה-תפריט עם כותרות וכותרות משנה ברורות, כדי לפרק את התוכן ולהקל במעט על העומס. לשמישות טובה יותר, יש להגביל את מספר העמודות ולשקול שימוש בסמלים או בתמונות קטנות לצד כל אפשרות.

טיפ: השתמשו בתמונות במשורה במגה-תפריטים, כדי להדגיש מבצעים מיוחדים או פריטים רבי מכר, אך אל תציף את המשתמש במידע ויזואלי רב מדי.

שימוש בתמונות ומוצרים בתפריט הראשי

הוספת תמונות ומוצרים לתפריט הראשי יכולה לשפר את מעורבות המשתמש ולהדגיש קטגוריות או הצעות חשובות.

  • תמונות - הצבת תמונות קטגוריה ליד פריטי תפריט יכולה לעזור למשתמשים לזהות במהירות את הקטעים שבהם הם מתעניינים, ובכך לשפר את המשיכה החזותית ואת השימושיות. לדוגמה, אם אתה בונה חנות וירטואלית לרהיטים, תוכל לכלול תמונה קטנה של ספה או שולחן ליד הקטגוריה "סלון".
  • מוצרים מומלצים - גישה נוספת היא לכלול תצוגה מוקדמת של מוצרים פופולריים או מומלצים ישירות בתוך התפריט. הדבר טוב לקידום מבצעים מיוחדים או פריטים טרנדיים. לדוגמה, הצבת תצוגה מוקדמת של ספר במבצע בתפריט הקטגוריה "ספרי נוער".

טיפ: שמור על שיפורים אלה עדינים והימנע מעומס יתר על התפריט עם יותר מדי תמונות או תצוגות מוקדמות של מוצרים, אשר עלולים להאט את האתר ולהציף משתמשים.

תפריטי המבורגר למכשירים ניידים

תפריט המבורגר הוא פתרון בשימוש נרחב לניווט נייד. הוא מיוצג על ידי שלושה קווים אופקיים, שכאשר לוחצים עליהם מתרחבים לתפריט מלא.

מדוע להשתמש בתפריט המבורגר?

מומלץ להשתמש בתפריט המבורגר במכשירי סלולר, מכיוון שלמסכים של מכשירי הסלולר יש מקום תצוגה מוגבל. תפריט ההמבורגר מאפשר מראה נקי ומינימליסטי יותר תוך מתן גישה מלאה לניווט באתר.

יש חנויות וירטואליות ששמות תפריט המבורגר גם במסכים רחבים ולא רק בסלולר, אך נמליץ להמנע מכך. הסיבה היא שעדיף לחשוף את הגולשים לרשימת הקטגוריות הראשית של האתר מיד עם הכניסה לעמוד ולא להסתירם בתוך תפריט שיש להקליק עליו כדי לפתוח אותו. כל קליק מיותר אל הרכישה מקטין את אחוזי ההמרה באתר.

אופטימיזציה של תפריט ההמבורגר

מומלץ לוודא שהתפריט הנפתח קל לקריאה, עם קטגוריות וקישורים ברורים. בפרט יש לשים לב לריווח מספק בין אפשרויות התפריט השונות, פונט ברור ונעים לעין, וסימון של הקטגוריה בה אנו נמצאים כעת (בצבע רקע שונה, הדגשה או קו תחתי). חיוני לשמור על רספונסיביות טובה ומהירה של התפריט, כלומר לוודא שהתפריט עובד בצורה חלקה במכשירים ניידים ובגדלי מסך שונים.

טיפ: בדוק את תפריט ההמבורגר, כדי להבטיח שמשתמשים יוכלו למצוא אותו ולתקשר איתו באופן אינטואיטיבי. תפריטים ניידים המעוצבים בצורה גרועה יכולים לגרום לתסכול ולגרום לשיעורי יציאה גבוהים יותר מהאתר.

ארגון היררכיית קטגוריות לניווט קל

מבנה קטגוריות מאורגן היטב עוזר למשתמשים למצוא את מה שהם מחפשים במהירות ומשאיר אותם מעורבים.

שיטות עבודה מומלצות לארגון היררכיית הקטגוריות באתר

התחל במיפוי קטלוג המוצרים שלך והגדר קטגוריות ראשיות (קטגוריות ברמה העליונה). חלק את הקטגוריות הראשיות האלו לקטגוריות משנה בהתאם הצורך. לדוגמה, אם אתה מנהל חנות בגדים, הקטגוריות הראשיות שלך עשויות להיות "גברים", "נשים" ו"ילדים", עם קטגוריות משנה כמו "חולצות", "תחתונים" ו"אביזרים" בכל אחת מהקטגוריות הראשיות.

הימנע מסיבוך יתר בבניית עץ הקטגוריות

שמור על המבנה אינטואיטיבי. קטגוריה עם יותר מדי רמות עומק יכולה לגרום לתיסכול עבור המשתמשים כשהם מתקשים לאתר את מה שהם מחפשים באתר. כלל שמתאים ברוב המקרים, הוא לשמור על חלוקה לשלוש רמות לכל היותר (למשל, קטגוריה ראשית > קטגוריית משנה > מוצר).

טיפ: השתמש בנתונים מכלי הניתוח שלך, כדי לעקוב אחר האופן שבו לקוחות מנווטים בקטגוריות בחנות האינטרנטית. אם משתמשים מתקשים למצוא מוצרים, ייתכן שתצטרך לשקול מחדש את ארגון היררכיה שלך.

אופטימיזצית תפריטים בחנות האינטרנטית למהירות

תפריטים עם יותר מדי אלמנטים, תמונות או אנימציות עלולים להאט את האתר שלך, במיוחד במכשירים ניידים. האטה שכזו משפיעה לרעה הן על חווית המשתמש והן על דירוג ה-SEO.

נמליץ על מספר דרכים שיעזרו לך לשפר את מהירות התפריטים באתר:

  • פשט את הקוד - הימנע משימוש ב-JavaScript מוגזם או ב-CSS מורכב מדי עבור התפריטים שלך. יעול הקוד עוזר לאתר שלך להיטען מהר יותר ומפחית את הסבירות לבעיות טכניות.
  • בצע אופטימיזציה של תמונות - אם אתה כולל תמונות בתפריט, ודא שהן מותאמות לטעינה מהירה. השתמש בתמונות דחוסות ובפורמטים מתקדמים (כגון webp) מבלי להקריב יותר מדי איכות, ומנף מנגנון טעינה עצלה (Lazy Load) אשר ימנע טעינת תמונות בבת אחת.
  • נתוני תפריט מטמון - השתמש בזכרון מטמון לאחסון נתוני תפריט שניגשים אליהם לעתים קרובות. כך תפחית את הצורך לטעון את כל התפריט מאפס בכל פעם שמשתמש מבקר באתר.

טיפ: בדוק את מהירות האתר שלך באמצעות כלים כמו Google PageSpeed Insights או GTmetrix , והתמקד באופטימיזציה של התפריט כחלק משיפורי מהירות הדף הכוללים שלך.

שיקולי SEO עבור תפריטים

תפריטים ממלאים תפקיד חיוני בקידום אתרים, בכך שהם עוזרים למנועי החיפוש להבין את מבנה האתר שלך.

אם אתה בונה חנות וירטואלית וחשוב לך הקידום האורגני שלה, להלן כמה טיפים שיסייעו לדחוף את החנות מעלה בתוצאות החיפוש:

  • השתמש בטקסט עוגן תיאורי - הטקסט המשמש כעוגן בקישורי התפריט צריך להיות תיאורי ועשיר במילות מפתח. במקום "מוצרים", השתמש ב"שעוני גברים" או "ריהוט ילדים". כך תספק הקשר טוב יותר הן למשתמשים והן למנועי החיפוש.
  • הימנע מהרבה מדי קישורים - עומס של יותר מדי קישורים בתפריט הראשי עלול לדלל את ערך ה-SEO של כל קישור. התמקד בקטגוריות ובדפים החשובים ביותר, והימנע מלהעמיס על התפריט עם קישורים שאינם מניעים תנועה משמעותית.
  • ניווט בפירורי לחם - למרות שהם אינם חלק מהתפריט הראשי, פירורי לחם יכולים לשפר את הניווט ולשפר את קידום החנות באינטרנט על ידי מתן נתיבים ברורים למשתמשים ולמנועי החיפוש.

טיפ: בנה את התפריט שלך באופן שיאזן מצד אחד נוחיות לגולשים ומנגד ישקף את מילות המפתח החשובות ביותר שלך. תפריט עמוס במילות מפתח אך קשה לניווט עלול לפגוע גם בחוויית המשתמש וגם בקידום האתר במנועי החיפוש.

לסיכום, בניית חנות וירטואלית עם תכנון התפריט בצורה חכמה יכול מאוד לתרום להצלחת החנות באינטרנט. על ידי התחשבות בגורמים כמו פריסה, היררכיית קטגוריות, אופטימיזציה של מהירות וחשיבה על קידום אתרים, ניתן ליצור תפריט שלא רק נראה טוב אלא גם משפר את השימושיות של האתר ואת דירוגו במנועי החיפוש. יש לזכור לעדכן את התפריט באתר מעת לעת, כדי להתאים לצרכי המשתמש, למלאי החנות המשתנה ולטרנדים החדשים.

הוספת תגובה
YouTube previewPlay

שנקפיץ יחד את העסק שלך לגבהים חדשים?

בניית חנות אינטרנטית של מיזם גרופ תעזור לך ביצירת סיסטם עוצמתי שמגדיל מכירות.

ההצלחה מבוססת על בניית חנות וירטואלית בחוד החנית עם הקמת מערך שיווק אפקטיבי שמגדיל חשיפה והמרות.

 

אל תהססו! מלאו את הטופס או התקשרו עכשיו 077-7644819

 
WhatsApp
שנקפיץ לך את העסק?
לחץ כאן
התקשר עכשיו 077-7644819
או מלא את הטופס להלן: