היי,
שמעתי על מנגנון FAQ (שאלות נפוצות) שאפשר לשלב באתר.
אשמח להבין קצת יותר בהרחבה, מה זה המנגנון הזה, ומה תרומתו לקידום האורגני של האתר.
תודה מראש,
רם
פורום בנייה ושיווק של חנויות וירטואליות ופורטלים
חזור אל פורום קידום אתרי מכירות ופורטלים
מנגנון FAQ לאתר
24/08/2022 18:51
הטמעת מנגנון FAQ באתר
08/11/2022 13:25
היי רם,
קיימת פעילות אינטרנטית, סוג של קהילה, המכונים schema.org (זו גם כתובת האתר שלהם). מטרתם היא הגדרה של מבנים סמנטיים באינטרנט. כלומר, הם מגדירים רעיונות שונים שיעזרו לתת למידע באינטרנט משמעות. לדוגמה, הם מגדירים "סרט" שהוא מבנה שכולל את אורך הסרט, הז'אנר, מידע על הבמאי, תרגום ועוד.
גוגל מבחינתם מאמצים חלקים מהמבנים הסמנטיים של schema.org ומזהים מידע עם משמעות באתרי אינטרנט: מוצרים, לוגואים, עסקים, סרטוני וידאו ועוד. המידע הזה שגוגל מזהה, מכונה rich snippets או בעברית "תוספים מועשרים".
אחד התוספים המועשרים של גוגל, שהוא מבנה סמנטי שהוגדר על ידי schema.org ואומץ על ידי גוגל, הוא מבנה ה-FAQ או בשמו המלא Frequently Asked Questions. בתרגום לעברית זה "שאלות נפוצות".
התוסף המועשר הזה הוא אוסף של שאלות ותשובות במבנה: שאלה-תשובה, שאלה-תשובה, ... למשל, במאמר על טלפונים סלולריים אפשר לשלב את השאלות: איך לבחור טלפון סלולרי בצורה נכונה, מה ההבדלים בין הטלפונים הסלולריים השונים, מה חשיבות המעבד בטלפון הסלולרי, ועוד.
כאשר גוגל מזהה בעמוד תוכן באתר את המבנה של FAQ, הוא מכיר במבנה הזה ויכול להציג את השאלות הנפוצות הללו ישירות בתוצאות החיפוש. אם למשל נחפש "טלפון סלולרי", אז מתחת לתוצאת החיפוש של האתר שלנו תופענה השאלות והתשובות הנפוצות בנושא זה. המידע הזה שמוצג בתוצאות החיפוש מרחיב את התוצאה ומבליט אותה על פני האחרות ובכך מגדיל את הסיכוי שיקליקו דווקא על האתר הזה ביחס לאתרי המתחרים.
בברכה,
דוד
קיימת פעילות אינטרנטית, סוג של קהילה, המכונים schema.org (זו גם כתובת האתר שלהם). מטרתם היא הגדרה של מבנים סמנטיים באינטרנט. כלומר, הם מגדירים רעיונות שונים שיעזרו לתת למידע באינטרנט משמעות. לדוגמה, הם מגדירים "סרט" שהוא מבנה שכולל את אורך הסרט, הז'אנר, מידע על הבמאי, תרגום ועוד.
גוגל מבחינתם מאמצים חלקים מהמבנים הסמנטיים של schema.org ומזהים מידע עם משמעות באתרי אינטרנט: מוצרים, לוגואים, עסקים, סרטוני וידאו ועוד. המידע הזה שגוגל מזהה, מכונה rich snippets או בעברית "תוספים מועשרים".
אחד התוספים המועשרים של גוגל, שהוא מבנה סמנטי שהוגדר על ידי schema.org ואומץ על ידי גוגל, הוא מבנה ה-FAQ או בשמו המלא Frequently Asked Questions. בתרגום לעברית זה "שאלות נפוצות".
התוסף המועשר הזה הוא אוסף של שאלות ותשובות במבנה: שאלה-תשובה, שאלה-תשובה, ... למשל, במאמר על טלפונים סלולריים אפשר לשלב את השאלות: איך לבחור טלפון סלולרי בצורה נכונה, מה ההבדלים בין הטלפונים הסלולריים השונים, מה חשיבות המעבד בטלפון הסלולרי, ועוד.
כאשר גוגל מזהה בעמוד תוכן באתר את המבנה של FAQ, הוא מכיר במבנה הזה ויכול להציג את השאלות הנפוצות הללו ישירות בתוצאות החיפוש. אם למשל נחפש "טלפון סלולרי", אז מתחת לתוצאת החיפוש של האתר שלנו תופענה השאלות והתשובות הנפוצות בנושא זה. המידע הזה שמוצג בתוצאות החיפוש מרחיב את התוצאה ומבליט אותה על פני האחרות ובכך מגדיל את הסיכוי שיקליקו דווקא על האתר הזה ביחס לאתרי המתחרים.
בברכה,
דוד
אולי יעניין אותך הפוסט הבא: השפעת שגיאות DNS על הקידום האורגני
חזור אל פורום קידום אתרי מכירות ופורטלים